به‌مناسبت دهه سرآمدی آموزش:

سمینار علمی"تمدن ایرانی-اسلامی، دانشگاه حکمت‌بنیان و خردورز" در دانشگاه مازندران برگزار شد

  • 07 May 2024
  • کد خبر: 1895545
  • 2183

سمینار علمی

به‌مناسبت دهه سرآمدی آموزش:

سمینار علمی"تمدن ایرانی-اسلامی، دانشگاه حکمت‌بنیان و خردورز" در دانشگاه مازندران برگزار شد

       به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، به‌مناسبت دهه سرآمدی آموزش، سمینار علمی با موضوع تمدن ایرانی- اسلامی، دانشگاه حکمت‌بنیان و خردورز با سخنرانی دکتر حکمت‌الله ملاصالحی از استادان برجسته دانشگاه تهران در روز دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 در سالن شهید آوینی دانشکده هنر و معماری برگزار شد.

      بر اساس این گزارش، در این نشست که به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، دفتر هم‌اندیشی استادان و نخبگان دانشگاه، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی، دانشکده هنر و معماری و گروه باستان‌شناسی برگزار شد، دکتر ملاصالحی استاد تمام دانشگاه تهران و مدرس مدعو دانشگاه آتن و نخستین پژوهشگری که مباحث عمیق و دشوار دانش نوظهور «فلسفه باستان‌شناسی» را در ایران پی‌ریزی کرده ‌است به بیان مطالب تخصصی و تشریح مسایل مربوط به موضوع نشست پرداخت.

       حجت‌الاسلام دکتر سیدباقر حسینی کریمی مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران، دکتر رحمت عباسنژاد معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، دکتر سیدرسول موسوی حاجی عضو هیات علمی گروه باستان‌شناسی، دکتر فاضلی استاد دانشگاه تهران و دکتر امامعلی شعبانی عضو هیات علمی گروه تاریخ دانشگاه مازندران به بیان سخنان خود در خصوص موضوع نشست و هم‌چنین فضایل استاد ملاصالحی پرداختند.

      یادآور می‌شود: دو تن از دانشجویان رشته تاریخ با حضور در جایگاه، داستان تاریخی زهره و طالب را بازخوانی و اجرا کردند. در پایان این مراسم، از دکتر حکمت‌الله ملاصالحی به پاس سال‌ها تلاش و ممارست در تربیت اساتید برجسته و پژوهش‌های پرشمار در حوزه باستان‌شناسی تجلیل شد.

روابط عمومی دانشگاه مازندران